to drink milk like a sinner

Hemma från jobbet och har precis fixat med lite småpyssel.. Dagen idag har gått otroligt fort! Kändes precis som jag gick upp. Roligt att vara tillbaka på min "gamla hederliga" avdelning. De boende är som mina vänner, jag känner dem utan och innan! Skämt å sido. Men det var en lugn och skön kväll med skratt och mys :)
Väl hemma mötte doften av nybakad äpplepaj min näsa - mums! Pappa är bra duktig han.
Känner mig ovanligt pigg psyikiskt, desto värre fysiskt. Känns som en förkylning håller på att greppa tag i mig! Men ska tänka positivt och vitaminbomba mig (berocca, berocca, berocca!) så kommer jag förhoppninsgvis klara mig undan det.

Nu blir det till att poppa popcorn, gå ner och prata lite sturnt med mamma och sedan hopp i säng! Ska även synda och dricka ett glas mjölk. Men det gick bra med glassen igår så jag hoppas det går bra med laktosintaget ikväll igen. Nypoppade popcorn med ett STORT glas iskall mjöl är en kombination som är to die for. Gah vad gott.
WHY ME?! Varför kunde laktosintoleransen inte valt ett offer som inte gillar mjölk. Tur det inte är så hiskeligt farligt i alla fall. Finns ju de personer som absolut inte kan dricka någon mjölk alls.. Fy, vilken tanke!
Men som sagt, om jag gör det innan jag lägger mig så brukar det gå bra så hoppas på det!
Godnatt på er, hoppas ni sover gott. Det hoppas jag att jag också gör. Ska nu slå en pling till Jakob för att höra hur hans vecka varit!
Puss o haj


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0