det kan alltid va' värre

Godmorgon! Tog lite sovmorgon idag och gick upp vid lite över 8! Började som vanligt min dag tillsammans med Harry och en timmes rask promenad, härligt väder är det. Lite kvavt men ändå jäkligt skönt att vara ute i.
Har precis käkat frukost och sitter nu med mitt morgonte och surfar lite. Visst är det hemskt med besvikelse?
Och då menar jag all form av besvikelse. Jag. Ute och går. Magen börjar vakna och tala om att det är dags för mat. Sätter lite extra fart hemmåt. Oj vad det ska bli gott med keso! Och toomat och gurka och lök och knäckemacka. Oj vad gott. Keso keso.
Väl hemma. Tar ut keson. Konstig lukt. Keson är för gammal, det finns inga goda grönsaker utan endast ett paket dill i grönsakslådan. Känns lite sådär! Och det känns besviket. Töntigt jag vet, men det är tråkigt att längta efter något och sedan blir det inte som man tänkt. Oavsett vad! Sen finns det ju betydligt värre besvikelse än gammal keso, jag är inte dum utan trots allt medveten om att alla känslor kan alltid vara värre.
Nåväl! Ska nu hoppa in i duschen, sedan till körskolan och sen träffa Caroline. Ska se om jag hinner duscha Harry också idag, han börjar bli lite sunkig i pälsen. Precis som jag... Inte tvättat håret sen i fredags och börjar faktiskt se lite skallig ut. Blir nog schampoonering*3 idag!
Lyssnar på Joan Osbornes One of us, riktigt bra låt som verkligen får en (eller i alla fall mig) att fundera.
Aja, nog tjatat. Ha en bra dag för det ska jag ha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0