att leva i ovisshet

Att jobba som timvikarie inom vården innebär att du aldrig kan veta hur din dag ser ut, visst du kan alltid säga nej när bemanningscentralen ringer! Men i lågkonjuktur, skogalenhet, med vänner som du gillar att festa med och utan fast anställning har jag verkligen inte råd eller lust att säga nej.
Nåväl, kl 1300 får jag ett samtal om erbjuden C-tur mellan 1500-2130. Så så blev min dag!
Jag hann med iaf att plugga teori och det gick riktigt bra! Godkänd på både fas A och B och imorgon ger jag mig på C och D om jag hinner. Visade sig också att min körlärare bokat halktid till mig nästa veckan vilket jag såklart blev skitglad över!
Synd var att jag missade det jag sett mest framemot, att träffa Caroline. Men vi ska ta det imorgon istället!
TACK Å LOV! Höstpromenad och te.
Så, nu ska jag cykla hem till Andrea för att betala av lite skulder och sedan snabbt hem i säng! Kanske blir lite makaroner innan, eller i sängen. Har ätit väldigt mycket havregrynsgröt de senaste två veckorna och pasta är något jag är riktigt sugen på. Finns också en vldigt god quornfärs i kylen.. Att överväga!
Hoppas ni haft en bra dag, det har jag. Som sagt denna veckan ska bli en bra vecka, jag har bestämt mig för det.
No downs eller bitchande this week, only happy faces!
Puss o hej o godnatt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

älskar dig kajsa :)

2009-09-22 @ 07:51:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0