vår

Vädret fortsätter att vara helt underbart. Solen skiner, temperaturen stiger
och fåglarna kvittrar. Vilken känsla! Känslan av att vi går mot ljusare tider
gör mig så pigg och glad. Jag får lust att slänga ut alla varma stickade koftor,
mössor och vinterjackor långt åt helsike. Men sen så tar jag ju förstås mitt förnuft
till fånga. Vi bor ju trots allt i Sverige, nästa vecka kan det vara minus tio grader
ute. Men jag är glad så länge det varar. Det ger mig möjlighet att drömma mig
bort till årets vårmode, till sommarens bikini och alla söta klänningar. Det känns
 inte så långt iväg längre, snart är vi där. Och oj vad jag längtar! 
För att välkomna vårt fina väder sammanställer jag mina måsten inför
våren/sommaren 2008. Dröm er bort!   

Blommigt. Det är så sött och känns otroligt somrigt! Gillar "fel matchningen"
 mellan en söt blommig klänning, en skinnjacka och ett par tuffare skor. 



Färgstarkt. Inte från topp till tå, men att bära något enstaka plagg/accessoar i 
en stark färg (gärna rosa) är jag väldigt sugen på.  
 
    dinsko                     haléns
 
Volanger. De får gärna pryda mina klänningar och kjolar i vår. Det är så snyggt! 

topshop

Sailormodet. Jag är lite småkär i söta blusar och klänningar som är inspirerade
av modet till sjöss. Blått och vitt ska det vara. Gärna matchat med något guldsmycke.
    +  
asos                    topshop             topshop             nelly.se        kyssjohanna

Orange/rött till mina naglar. En färg som gör sig otroligt bra då hyn börjar få lite färg.
Från Mavala, i färgen Nice

♥ Ett par vita tygskor. Det är ett måste i garderoben. Går att matcha till det mesta. 
 
keds                            dinsko

Skinnjackan skulle jag inte kunna vara utan i vår. Behöll som tur var den
snygga jag köpte på H&M. 


T-shirts med tryck forsätter att vara poppis hos mig. 
  
ellos                  amplified           Anna Larsson (Modemecka.se)

♥ Satsa på ryggen. Ett snygg och annurlunda skurning gör sig bäst på ryggen.
 
asos                       whyred

Axelbandslöst  klänningar och linnen är alltid snyggt. 

asos  

På killarna vill jag se ett par välsittande byxor. Jeans eller ett par bomulls byxor
känns hett. Gärna matchade med en snygg t-shirt med tryck och ett par skönt
slitna sneakers. En välsittande skjorta är förstås alltid hett, likaså en snygg
kofta. Enkelt är ledordet, men även här får några färger pigga upp outfiten. En
sjal på killar tycker jag även är mycket snyggt, det ser man sällan. En kille med
 stil är Musse Hasselvall, sådär lagom eget och galet, men ändå stiligt och snyggt.
  C♥
H&M 

Kommentarer
Postat av: Carmen

Jag skrev också ett inlägg förra veckan om vårens nyheter, gick loss med mobilkameran och fotade allt jag ville ha från butikerna! vita tygskor, skinnjacka och blommig var just det jag också vill ha. och rosa skor!!
hur går det föresten med körkortet?
kram

2008-02-19 @ 09:48:12
URL: http://www.carmelia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0