Morgonstund har guld i mun

Det blir tråkigt (men även skönt) nog en lugn hemmakväll för mig denna
fredagen. Jag känner mig nämligen super krasslig. Min hals känns som
ett smärre sandpapper och trots att jag sitter insvept i femton filtar fryser
jag ihjäl! Usch, ingen trevlig start på lovet. För att vara ärlig började det redan
imorse. Jag vaknade med halsont, men det blundade jag för (dumt gjort, jag
vet) och gav mig ut på en löprunda. Då mötte jag förresten en helskum man.
Han kom dansandes på vägen (mot mötande trafik), det bör även nämnas att
han spelade någon sorts luftgitarr och trummade vilt på obefintliga trummor.
Allt detta hann jag registrera då jag passerade honom. Men det var inte riktigt 
klart där, utan när jag kom i slutet på min runda (springer i en cirkelbana) såg
jag mannen igen. Han hade (förmodligen dansandes) transporterat sig själv 
till en mur, som han nu stod och frenetiskt slog sitt huvud mot. 
Jag blev knappast överraskad faktiskt. Att vara ute halv sex på morgonen har 
gjort mig rätt härdad. Det är timmen då alla konstiga folk är ute och lever
loppan (!?). Jag måste, sorgligt nog, erkänna att av de få människor jag mött
under mina morgonturer har ungefär 70% verkat hmm...lite små skumma. Med
ett förfinat ord. 

Nej nu ska jag gå och kurera mig, som M skulle sagt. Det blir till att äta apelsin.
C-vitamin är väl aldrig fel? Aja, jag hoppas att det gör underverk. Jag vill inte vara
sjuk hela lovet iaf. Ha en bra kväll & dansa lite för mig också! C♥   
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0