lättnad

Nu är jag tillbaks igen efter ett besök på apoteket. Blev lite kall-
svettig när jag först inte såg hudsalvan. Men så kom jag på att
dem alltid ligger vid kassan, och mycket riktigt, där låg de små
gröna älsklingarna. I samma sekund som jag betalat slet jag
upp förpackningen och strök det på mina läppar. Och oj vilken
känsla! Ungefär som när man fått gå runt och hållt sig (tänk er
att ni är riktigt bajsignödiga och inte kan gå på toa) och sen får
möjlighet att gå på toaletten. En sån lättnad. Mina läppar är redan
återställda. Om jag någonsin får frågan om vad jag skulle tagit
med mig till en Öde Ö (varför har alla snöat in sig på den frågan,
egentligen?) skulle jag utan tvekan sagt apotekets hudsalva. Inget
är bättre än det! Och så mamma och pappa och alice förstås.
Nu ska vi till skogen. Ha det så bra sålänge! C♥
                             

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0