Barcelona

Nä uppdateringen på denna bloggen är inte den bästa, sorry för det
mina vänner. Men nu tänkte jag iaf informera er som är intresserade
om våran underbara resa till Barcelona. (Det är lite knapert med bilder
pga att jag inte fått Dexters, Kajsas och Andreas än.)

Resan ner gick superbra, jag som brukar få problem med öronen
slapp det pga Dexters geniala inköp: tryckreglerande öronproppar.
För er som precis som jag lider av onda öron på höga höjder, inv-
enstera i dessa proppar!
 <-- Köpes på närmsta apotek

När vi kom fram tog vi en taxi till våran lägenhet. Väl framme vid lägenh-
eten fick vi ett mindre trevligt välkomnande: Utsidan. Det såg ut som ett
smärre fängelse med galler och hänglås.
 Så här hemtrevligt såg det ut...

Väl inne i lägenheten visade det sig dock vara som vi tänkt oss. Fräscht
och fint!


Dagarna löpte på ganska lika: Upp vid tio, stranden vid tolv, lunch vid tre,
shopping eller lite mer strandslappande vid fem, duschning vid nio, kvä-
llsmat vid elva och utgång vid tre. Svårt att komma in i denna lite annurlun-
da dygnsrytm. Vi hade våra välbehövliga powernaps då och då. 
   

Maten i Barca var helt okej enligt mitt tycke. Första dagen hamnade vi dock på
ett riktigt bottenställe. Man kunde inte identifiera köttsmaken, kunde lika gärna
varit människa man åt.. Usch! Fresco besökte vi två ggr pga den väldigt prisvärda
buffen. Där kan man snacka om att hamstra..
 
  
  
 

Det bästa på hela resan var förstås nätterna. Barcelonas uteliv är helt
galet underbart, speciellt för tjejer hihi! Inte en enda dag behövde vi betala
något inträde även fast alla ställena kostade. Endast en gång behövde
vi köa. De andra gångerna hade vi "egna" ingångar ;) Att ha med sig några
pengar ut var egentligen helt onödigt med killar som säger "Säg bara till
vad du vill ha, vi fixar allt". Det bästa- de ville INTE ha något tillbaks! 
Den bästa natten av alla var då vi först var på Shoko och sedan på Opium Mar.
Jag har aldrig haft så kul en utekväll i hela mitt liv. Musiken, stället, servisen, ja
allt var så in i nordens jäkla underbart! Och att vi fick ta del av vip-avdelningen 
gjorde inte det hela värre ;) När vi sedan blev bjudna på efterfest på Hilton blev
det komplett. Haha, nä Hilton kunde jag klarat mig utan, men kul att ha varit där
med:) Skönt att vi hade två vana Barcatjejer med oss, utan dem hade våra nätter
inte blivit lika kryddade om man säger så.
Tyvärr har jag inga bilder från uteställena än, då jag valde att aldrig ta med
kameran ut på klubbarna.
   

Självklart var vi även ute på en heldags tur med buss för att lära känna staden
lite bättre. Vi gjorde nog tre stopp (om jag minns rätt?) vid La Sagrada familia,
Park Guell samt fotbolls arenen. Dexter visade upp en helt ny sida i den där
parken. Det visade sig att vi har en liten Gaudi-lover i gänget, najsnajs! 
   
   
   

Andra skojigheter vi gjorde var att promenera längs ramblan och spana på folk,
besöka en underbar fruktmarknad och se en Imax film samt mkt mkt mer!
  
  

Besökte ett av bergen gjorde vi också. Det visade sig dock att vi nog hamnade
på fel berg iaf enligt mig och Dexter. Men vi fick iaf uppleva fontänerna. Det kunde
man ju inte gärna klara sig utan, visst?
  

Nehe hörru ni, det var nog det hela jag ville dela med mig av just nu. Samman-
fattningsvis: Det har varit en grymt bra resa. Om ni är ett tjejgäng som funderar
på att resa iväg- tveka inte på att välja Barcelona. Utelivet och shoppingen är
superb :)

Strandbilder, partybilder m.m. kommer läggas upp inom kort, var så säkra! C♥

Kommentarer
Postat av: Carms

Kul det ser ut :)

Verkar en aning mer lyckad än vår störda bulgarien-resa ;) fast jag kommer aldrig glömma våra skumma upptåg där!

Barca är ju en aning fräschare än sunny :P shoppade ni mkt??



Synd att jag fuckade upp din resa hit till sthlm, hade vart kul om vi setts i sommar. Menmen kanske nästa?! jag åker till england den 14e september... känns nervöst. Ska investera i ett par chica gummistövlar, lär behövas i London där regnar mer än här... Ser mest framemot att gå ut där och hänga på studentställen med öl för 1 pund.

När börjar du skolan?

Kram

2008-08-13 @ 08:46:25
URL: http://www.carmstilia.blogspot.com
Postat av: L

hihi jag använder alltid earplanes när jag flyger, kan inte tryckutjämna :(



Barcelona är en underbar stad, varit där 2 gånger de senaste halvåret ;)

2008-08-30 @ 22:22:48
URL: http://lumpy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0