Konsten att gråta inför kundtjänst

Nej, jag har inte börjat plugga än, jag har haft fullt upp med annat.
Innan jag drog igång med pluggandet skulle jag nämligen ringa och
avbeställa lite olika prenumerationer. Det gick bra, tills jag kom till
linserna. Jag har nämligen beställt två par månadslinser för 99
kronor (trodde jag). Det var denna prenumeration jag nu skulle avbeställa
så att jag inte fick fler linser. Men då säger tjejen på andra sidan luren att
jag har missuppfattat det hela. Två par linser- de första för 99 och dem andra
för 299 (!!!!). FYRAHUNDRA riksdaler för linser som inte ens passar i mitt öga.
Det var förstås en jävla surkärring jag ringt till, så jag kunde inte göra annat än
att lägga på luren. Alice (min hund) tröstade mig lite grand då jag funderade på
allt kul jag kunnat göra för dessa 400 spännen. Då blev jag helt plötsligt tokig
och ringde upp dem en andra gång. Denna gången svarade en kvinna. Under
10 minuters tid förklarade hon att dem inte kunde göra något åt det hela, att det
bara var att betala. Det var då det hände (jag vet inte om det berodde på över-
belastning i skolan, det kan ju fan inte vara pga dem 400 kronorna) jag började
storgråta. Tårarna bokstavligen sprutade. Jag fick inte stopp på dem!
När snyftningarna förändrades till hulkningar säger kvinnan: Jag fixar det, jag
skriver ihop något här, så löser det sig. Du slipper betala. Nöjd som jag var
tackade jag hjärtligt och la på luren. Shit asså.. jag skyller på NV. C♥

Kommentarer
Postat av: Oscar

Stackare ;/

2008-01-31 @ 18:00:29
Postat av: Petra

Bra jobbat, man ska inte gå med på såna lurendrejerier. Jag går alltid in på Alltomlinser och kollar efter billigast pris innan jag köper linser. Tycker de verkar lista de återförsäljare som man känner igen namnet på. Känns ganska tryggt, men det är väl ingen garanti att inte någon annan försöker göra samma sak...

2008-02-01 @ 00:03:22
URL: http://www.alltomlinser.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0